بهترین روش مطالعه درس فیزیک
نوشته شده توسط : sevda

درس فیزیک جزو درساییه که دانش آموزا می تونن با دونستن روش های صحیح مطالعش مثل آشنایی با نحوه حل تمرین های کتاب ، خوندن درس تو همون روز و پیش خوانی قبل از آموزش بهش تسلط پیدا کنن و به راحتی به اون نمره ی دلخواهشون برسن .

درس فیزیک بعد از درس ریاضی ، یکی از درسای سخت برای دانش آموزاس . اما به نسبت دانش آموزا با درس فیزیک رابطه بهتری می تونن داشته باشن نسبت به درس ریاضی . درس فیزیک یکی از درس هاییه که فرمول ها و مفاهیم زیادی رو داره و برای خوندن اون علاوه بر این که باید دقت زیادی به خرج بدین باید با روش مطالعه صحیح هم آشنا باشین تا بتونین به تسلط کافی از این درس برسین .

اما از اونجایی که درس فیزیک با مفاهیم کاربردی سر و کار داره اکثر دانش آموزا نمی دونن باید چه جوری با این درس کنار بیان و بتونن یک نتیجه خوبی ازش بگیرن ؟ پس اگه شما هم به دنبال گرفتن یک نتیجه خوب از این درس هستین تا ادامه مقاله با ما همراه باشین !

 

 

روش های مطالعه درس فیزیک

اولین چیزی که باید بدونین اینه که درس فیزیک جزو درساییه که یک پیچش کوچیک حتی تو یک سوال مشابه و یا تکراری ، کل فرایند حل مسئله و فرمولا رو عوض می کنه . پس باید اون رو با دقت زیاد خوند و فهمید تا بتونین به راحتی از پس سوالاتش بر بیاین .

 

خوب اولین نکته برای مطالعه درس فیزیک اینه که باید قبل از همه شروع به خوندن کنین ! حالا یعنی چی ؟ ببینین شما باید قبل از اینکه معلم بخواد درسی از فیزیک رو برای شما تدریس کنه اون رو بخونین . اول یک نگاه کلی به عنوان درستون بندازین و بعد برید سراغ مطالعه اون درس .

خوندن هر درس وقت زیادی ازتون نمی گیره و شاید نیاز باشه کلا 15 دقیقه برای مطالعه وقت بزارین . پس برای یکبار هم که شده اینکارو انجام بدین تا نتیجش شما رو شگفت انگیز کنه . چون شما وقتی یک درسی رو قبل از تدریس معلم خونده باشین ، سر کلاس زمانی که معلم داره بهتون درس میده گنگ نیستین و درکتون از اون درس خیلی بیشتر میشه .

 

 نکته بعدی که وجود داره اینه که شما بهتره درس فیزیک رو مثل بقیه دروس ، همون روز که معلم بهتون درس داد بخونین ، تاکید می کنیم همون روز !  این کار واقعا تاثیر زیادی روی یادگیری شما داره . شاید این نکته به گوش خیلی از دانش آموزا خورده باشه و بدونن ، اما فقط تعداد کمی از دانش آموزا که جزو دانش آموزای موفق هم هستن ، به این موضوع عمل می کنن . پس حتما این موضوع رو از همین امروز اجرایی کنین .

زمانی هم که دارین این کار رو می کنین یک کاغذ کنارتون داشته باشین تا هر سوال و یا ابهامی که براتون پیش اومد تو اون بنویسین و حتما تو جلسه بعدی کلاس فیزیک از معلمتون بپرسین . اینجوری کامل متوجه می شین که این مطلب رو یاد گرفتین یا نه .

 

مورد بعدی یادداشت برداری کردن و یا خلاصه نویسی درس فیزیک ! زمانی که دارین درس فیزیک رو می خونین یک دفتر همراه خودتون داشته باشین و هر نکته ای که به نظرتون مهم میاد رو یادداشت کنین .تمام فرمولای هر درس رو هم با جزئیات کامل بنویسین .

اینجوری احیانا اگه فرمولی هم یادتون بره دیگه نیازی نیست بخواین برین تو کل کتاب دنبالش بگردین و راحت از این دفتر پیدا می کنین . زمانی هم که وقت زیادی برای مطالعه امتحان فیزیک ندارین خوندن همین دفتر خلاصه نویسی براتون کافیه .



بهترین راه یادگیری فیزیک حل کردن تمرین های اونه . برای اینکه به تسلط کافی برای حل مسئله های کتاب فیزیک هم برسین باید تو دو مرحله تمرین ها رو حل کنین . تو مرحله اول بعد از خوندن درس فیزیک برین سراغ تمرینای کتابتون و اونا رو با کمک جواب هاش حل کنین .

تو مرحله دوم هم دوباره شروع به حل مثالا و تمرینای کتاب کنین ولی این بار بدون اینکه به جوابا نگاه کنین اونا رو حل کنین . اگه تونستین به راحتی اون رو حل کنین یعنی به تسلط رسیدین ولی اگه نتونستین به جواب برسین یعنی هنوز یک قسمت از کتاب هست که هنوز بلد نیستین .

 

 و روش آخر که خیلی تو یادگیری شما تو درس فیزیک اهمیت داره آموزش دادن اون به دیگران هستش . هر درسی از فیزیک رو که خوندین برای دوستانتون توضیح بدین . این توضیح دادن باعث افزایش یادگیری شما تو این درس میشه و اون درس ملکه ذهنتون میشه . حتی شده خودتون بلند بلند هر سوال رو برای خودتون حل کنین و توضیح بدین . درست مثل یک معلم .

از اونجایی که آموزش قوی و معلم خوب هم تو یادگیری دانش آموزا تو درس فیزیک اهمیت بالایی داره پس باید حواستون به مدرسه ای هم که انتخاب می کنین باشه .



 

واقعا درس فیزیک به اون سختی و پیچیدگی که فکر می کنین نیست . فقط کافیه با روش های صحیح مطالعه این درس آشنا باشین و اون رو اصولی بخونین . کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد نحوه مطالعه درس فیزیک و افزایش یادگیرتون تو این درس و مشاوره تحصیلی مدارس کمک کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از مهارت و تجربه اونا برای گرفتن نمره ایده آل و مشاوره تحصیلی مدارس استفاده کنین .



 
سوالات متداول

1- چطور میشه تو درس فیزیک به نمره ایده آلمون برسیم ؟    
با داشتن برنامه مطالعه درست و دونستن روش های مطالعه صحیح درس فیزیک می تونین خیلی راخت به نمره ایده آلتون برسین .

2- بهترین زمان برای مطالعه درس فیزیک چه موقع هستش ؟    
بهترین زمان برای مطالعه و تمرین درس فیزیک ، خوندن تو همون روز تدریس هستش که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده .

3- برای مطالعه صحیح درس فیزیک باید از چه روشی استفاده کرد ؟  
برای مطالعه صحیح باید از خوندن درس تو همون روز استفاده کرد که تو این مقاله همه روش هایی که می تونین برای مطالعه صحیح فیزیک استفاده کنین گفته شده .

منبع : بهترین روش مطالعه درس فیزیک





:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: